divendres, 16 d’abril del 2010

Diagonal, reflexions al voltant del que he anat sentit a favor i en contra.

Crec que anem errats en la forma de plantejar a la ciutadania el que es vol pretendre amb la reforma. La gent no entén el que volem fer.
El tema està precisament en que no es tracta de fer una rambla o un bulevard, sinó que es tracta de repensar la mobilitat a Barcelona. Avui la Diagonal suporta uns 400.000 viatges/dia. I bona part del dia està molt congestionada, sinó col·lapsada. L'autobús no supera els 9 km/h
Amb el nou plantejament, la Diagonal suportaria un 470.000 viatges/dia. La velocitat del bus pujaria a uns 13 km/h i la del tramvia seria de uns 18 km/h.
L'ús del cotxe a la Diagonal passaria del 34% actual, al 7%.
Òbviament, reformar això no vol dir "tocar" només la Diagonal. S'han de prendre tot un seguit d'altres mesures. Així com avui un bon nombre de cotxes que entren per la Diagonal baixen per Numància (molt abans de Francesc Macià) i d'altres fan el tros d'Urgell-París-Villaroel... doncs es contempla invertir el sentit de circulació a l'avinguda de Sarrià i d'un tram d'Urgell, perquè els cotxes es vagin repartin a la graella de l'eixample.
Ara s'ha reformat l'Av. de Roma i s'hi circula molt millor. S'hi ha fet permeable el carrer València que hi quedava tallat i s'ha esponjat molt millor el trànsit. De la mateixa forma convindria fer permeable el carrer Còrcega a l'alçada de la Diputació. I no ens oblidem que per la Diagonal hi seguiran passant cotxes.
Es tracta d'oferir alternatives de qualitat al transport privat, i que qui no en pugui prescindir pugui circular millor.

Coi, que només amb el tramvia creuant la Diagonal fotem una millora impressionant! sou conscients de tota la gent que agafa el cotxe per creuar-la perquè l'autobús va molt lent i el metro no és la millor opció???

O fem una reforma i ataquem de cara el tema de la mobilitat, o morirem en la congestió de la ciutat.

De fet, l'Ajuntament ja havia decidit reformar la Diagonal. La idea de la consulta era donar a triar quina de les dues opcions era més atractiva per a la ciutadania. En altres paraules, una tria estètica.
La tercera opció ha canviat completament el sentit de la consulta i l'ha polititzat completament. A la opció C s'hi concentrarà la desafecció amb tot els que ens envolta, vot de càstig cap al grup de govern, vot militant de la oposició per fer fracassar la consulta i després matxacar el govern municipal... i el vot de molta gent a la que no haurem sabut explicar què significa la reforma i tot el que comporta, més enllà de la pròpia Diagonal. Aquest darrer, serà un vot de por, de que no haurem sabut explicar que millorem el trànsit a tota la ciutat, que la descongestionem. Que no reduïm els desplaçaments, sinó que els augmentem i els fem de més qualitat i més ràpids. Gent que haurà malentès el que estem platejant i faran la deducció errònia de aboquem la ciutat al col·lapse general. I a sobre gastant 70 milions d'euros. (que per cert és una xifra insignificant comparada amb el que costa "només" 200 metres de la nova L9 del metro i que ningú qüestiona. ¿demagògia?)

La reforma és necessària per abordar el tema de la mobilitat. Hem de deixar enrere la ciutat del segle XIX i mirar cap al segle XXI, que ja fa 10 anys que hi som!!!

Per creuar la ciutat amb cotxe ja hi ha les rondes.

1 comentari:

Unknown ha dit...

Demostració estàtica a la Diagonal aquest diumenge 2 de maig al matí. Participem i fem història junts http://diagonalbarcelona.files.wordpress.com/2010/04/instruccions.pdf