dimarts, 12 de juny del 2007

Reflexions curtes a tenir en compte per les "generals"...

Ahir vaig tancar el meu post amb una mica de sarcasme sobre la possibilitat de que guanyés el PP a la Moncloa... Bé, sarcasme si... però tampoc massa allunyat de la realitat.

He estat donant voltes sobre els canvis dràstics que poden succeïr.

En primer lloc, que ens quedem amb un Estatut pitjor que quan no en teníem.

El trasvassament de l'Ebre és una altre de les coses que segur que voldràn recuperar.

És tot un segit de mesures que intentaré anar nombrant...
El tema dels matrimonis homosexuals, ens els anul·laran tots com quan a la República amb els matrimonis civils?

L'assignatura d'educació cívica... ens la canviarán per la de Religió Catòlica (rès a veure amb Religions, que per cert es podria incloure dins de l'educació cívica, que jo complementaria amb altres coses i quedaria un nom semblant a alguna cosa com "Educació Cívica, Jurídica i Social")?

Obligarán a la Generalitat a la tercera hora de castellà a les escoles? potser una cuarta? o fins i tot deixar-ho en dos hores opcionals de català a fer en cap de setmana?

El tema d'ETA, seguirant anant de màrtirs per seguir treient rèdit electoral?

Acabarem de regalar les poques empreses estatals que queden? (no sé, se m'acudeix vendre Correus a Seur, o regalar Renfe a Acciona, per posar uns exemples)

Un decret ministerial retornarà els papers de la República a Salamanca?

Tornarem a enviar soldats a l'Iraq? España irá bien? Lliberitzaran el sòl deixant via lliure a la construcció salvatge i sense control? Treuràn la llicència a Cuatro seguint amb el boicot a Prisa? Treuràn els repetidors de TV3 a Catalunya també? El Madrid guanyarà la Lliga i la Champions?


Aquest matí a la tertúlia de Catalunya Ràdio en el programa de'n Bassas, han estat parlant de "la gavina"...

Ho feien innocentment, parlant de l'ocell en sí... "Diu que fa tant bonic, amb aquella elegància en el vol... però ja vénen de perdissaires, són carronyers, es barallen i es maten entre elles i fan uns crits horribles... (...) finalment s'ha sabut que les gavines éren uns personatges menyspreables que no s'entén com s'havien glorificat... (...) Jo vaig salvar una gavina que es va mullar les plomes i la vaig pescar amb un salabret i li vaig fer una carícia perquè com estava mullada no podia volar i la vaig deixar allà perquè s'anés assecant... i la malparida em va mossegar el dit i una mica més i me'l trenca..."

No he pogut evitar fer l'analogia, i per fí he entès perquè el PP utilitza aquest animal com a emblema.

1 comentari:

MaryLou ha dit...

ja, ja, ja,...

Molt bó el comentari sobre la gavina!!